DR. ŞAKİR DİCLEHAN İLE RAMAZAN SOHBETLERİ
.
SEZAİ KARAKOÇ VE ORUÇ
27 Mayıs 2017
Saat 21:00-22:00
.
ERZURUMLU İBRAHİM HAKKI VE HOŞGÖRÜ
3 Haziran 2017
Saat 21:00-22:00
.
NECİB FAZIL VE İSLÂM
10 Haziran 2017
Saat 21:00-22:00
.
SAİD NURSÎ VE SABIR
17 Haziran 2017
Saat 21:00-22:00
.
KLASİK VE MODERN EDEBİYATTA BAYRAM
24 Haziran 2017
Saat 21:00-22:00
.
AKADEMYA KÜLTÜR EVİ
Sultantepe Mah. Selmanı Pak Cad. Aydın Han. No: 47. Kat 3. Üsküdar-İSTANBUL
.
GSM: 0554 534 59 67 – 0553 356 66 66
.
NOT: Herkese açık ve katılım ücretsizdir. İftarda çorba ikram edilecektir.
.
Yol Tarifi: Üsküdar meydanından Bağlarbaşı’na çıkan caddede, Üsküdar Üniversitesi Çarşı Yerleşkesi’nin tam karşısındaki ve Marmaray’dan 2 dakika yürüme mesafesindeki bina. Google Haritalar’da “Akademya Derneği” veya “Akademya Kültür Evi” olarak aratılıp yol tarifi alınabilir.
.
DR. ŞAKİR DİCLEHAN KİMDİR
Şakir Diclehan, 1947 yılında Diyarbakır İl merkezine bağlı Mermer Nahiyesi’nde doğdu. İlkokulu aynı Nahiye’de, orta öğrenimini ise Diyarbakır İmam Hatip Okulu’nda (1966) tamamladı. Dışarıdan sınava girerek Diyarbakır Ziya Gökalp Lisesi’nden lise diplomasını aldı (1967).
Eğitiminin yüksek kısmını, İstanbul Yüksek İslam Enstitüsü’nde dört yıllık bir süreden sonra, 1970 yılında tamamladı. Bu arada bir yıllık farkla devam ettiği İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü bir yıl sonra bitirdi. (1971).
Öğrencilik yıllarında Doğudaki Medrese hocalarından Arapça ve Farsça dersler alarak dil ve dini konulardaki bilgisini geliştirdi. Yüksek Öğrenimini tamamlayınca, Diyanet İşleri Başkanlığının taşra teşkilatında çeşitli görevlerde bulundu.
Edebiyat Fakültesi’nden mezun olduktan sonra (1971), aynı yıl doktora giriş sınavını kazanarak “Erzurumlu İbrahim Hakkı ve Marifetnâme” konulu doktora tezi çalışmalarına başladı. Fakültede açılan sınavı kazanmasına rağmen (1973), ataması yapılmayan Diclehan, ancak Danıştay kararıyla iki yıllık bir gecikmeyle İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Eski Türk Edebiyatı kürsüsü asistanlığına atanabildi (1975).
Hazırladığı doktora tezi, Fakültedeki hocalar arasında süregelen çekişmeler nedeniyle ret edildi. Konu, hukuki mercilere taşındı. Tarafsız bir bilirkişi tarafında, tezi incelenerek onaylandı ve başarılı görülerek kabul edildi. Kürsüdeki huzursuzluk etkilenerek İstanbul Üniversitesi Senatosu kararıyla, görevine son verilince (1981), serbest hayata atıldı. Fakat yazmayı bırakmayarak başta Diriliş Dergisi olmak üzere çeşitli dergilerde makaleler yayınlamayı ve eserler kaleme almayı sürdürdü.
Yazı çalışmalarına erken yaşlarda başlayan Diclehan, Tercüman, Milli Gazete ve Yeni Devir gibi gazetelerinde makaleler yazdı. Diriliş, Köprü, Hakses, Hilal, İslami Edebiyat, Yedi İklim, Dil ve Edebiyat gibi dergilerde çeşitli yazıları çıktı.
Türkçe, Arapça, Farsça, İngilizce ve Kürtçe olmak üzere beş dil bilen Diclehan, araştırma, inceleme ve sadeleştirmeye dayalı çeşitli eserlere imza attı. Alanında bir ilk olan “SANAT VE DÜŞÜNCE DÜNYASINDA SEZAİ KARAKOÇ” (1980), (Genişletilmiş İkinci Baskısı: 2015)”, “ÇEŞİTLİ YÖNLERİYLE ERZURUMLU İBRAHİM HAKKI” (1980), “ HAZRET-İ ALİ DİVANI” (1980), (İkinci Baskısı: 2012), Erzurumlu İbrahim Hakkı’nın “KENZÜ’L- FÜTÛH” (1980) adındaki eserini sadeleştirilmek suretiyle yayınlanmasını sağladı. Son olarak “SEVGİ VE AŞK MİMARI ERZURUMLU İBRAHİM HAKKI’NIN SES GETİREN MEKTUPLARI”nı (2016) geniş bir inceleme ve araştırmaya dayalı şekilde okuyuculara ulaştırmayı başardı. DİCLE YAYINLARI arasında çıkan “YÜZYILIN SES GETİREN EFSANEVİ AŞK ŞİİRİ MONNA ROSA’DAN LEYLA İLE MECNUN’A” isimli eseri, yine konusunda ilk olma özelliğini taşımaktadır. Yüz yıl sonra ortaya çıkan “YENİ BİLGİLERİN IŞIĞINDA BEDİÜZZMAN’IN ESARET YOLCULUĞU” (2017), çok değişik ve her bakımdan orijinal bir eser olarak okuyucularla buluşuyor.